دانشگاه علوم پزشکی کرمان : محصولات پگاه کرمان با استانداردهای ملی مطابقت دارد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان : محصولات پگاه کرمان با استانداردهای ملی مطابقت دارد.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان : محصولات پگاه کرمان با استانداردهای ملی مطابقت دارد

منصور قنبری زاده روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: قابلیت مصرف انسانی محصولات شرکت پگاه با توجه به انجام آزمایشات متعدد بر روی این محصولات اعلام می شود.
وی تصریح کرد: نمونه هایی که از محصولات شیر پگاه کرمان به آزمایشگاه ارسال شده بود از نظر باکتریایی و شاخص های مورد نظر در روند آزمایش های میکروبی، منفی بود و مشکل کیفی نداشته است.
وی گفت: ۲۷ خرداد سال جاری با توجه به شکایت یکی از شهروندان مبنی بر فاسد بودن یک قالب پنیر پگاه فارس که در مراکز پخش محصولات پگاه متعلق به شرکت توزیع بازارگستر نگهداری می شده تیمی متشکل از نماینده اماکن، نماینده دادستان، پلیس اطلاعات و کارشناس دانشگاه علوم پزشکی کرمان از کارخانه پگاه کرمان بازدید کرد.
مدیر نظارت بر مواد خوراکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: دو انبار در کارخانه شیر پگاه کرمان متعلق به شرکت بازارگستر است که محصولات متفاوت کارخانه های مختلف را نگهداری می کند.
وی گفت: تاریخ انقضای ۲۷۰ شیرینگ دوغ موجود در انبارهای کارخانه شیر پگاه کرمان که متعلق به شرکت بازار گستر است تا ۲۷ خرداد سال جاری یعنی همان روز بازرسی، بوده است.
قنبری زاده اظهار کرد: لذا علاوه بر نمونه برداری وسیع از نمونه محصولات کارخانه شیر پگاه سردخانه های این کارخانه که در اختیار شرکت بازارگستر بودند پلمپ شد.
وی گفت: دو روز بعد کارشناسان دانشگاه علوم پزشکی مجدد به کارخانه شیر پگاه اعزام شدند و نمونه برداری کامل از محصولات این کارخانه انجام و به آزمایشگاه ارسال شد.
وی ادامه داد: این محصولات مشکل میکروبی نداشتند و از نظر معیارهای سازمان غذا و دارو با استانداردهای ملی مطابقت دارند.
وی تصریح کرد: دو سردخانه ای که محصولات شرکت بازار گستر در آنها نگهداری می شده فک پلمپ و ۲۷۰ شیرینگ دوغ تاریخ گذشته در این بازدید معدوم شد.
مدیر نظارت بر مواد خوراکی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی کرمان افزود: سایر محصولات شرکت بازارگستر از این انبار به سردخانه ای خارج از کارخانه شیر پگاه کرمان منتقل شد و این دو سردخانه در اختیار کارخانه شیر پگاه قرار گرفته است.
وی گفت: شرکت پگاه حق واگذاری سردخانه های این شرکت را به سایر شرکت و کارخانه ها ندارد.

برای دیدن متن خبر به لینک زیر مراجعه نمایید :

http://www.irna.ir/kerman/fa/News/82125927